2023-10-11 07:00Press release

Casall utökar sitt framgångsrika Urban Outdoor-koncept

Casall Wear Forever Puffer Coat - BlackWear Forever Puffer Coat - Black

Functional fashion never looked this good! Efter att ha lanserat sitt koncept Urban Outdoor under AW22 stärker nu Casall sin position inom funktionellt mode med en rad nya statementplagg som är funktionella och samtidigt har hög modegrad.

Med baslager, vadderade jackor, västar, pufferjackor och fleecetröjor talar Urban Outdoor Collection till de som inte vill kompromissa med vare sig funktion eller stil.

"Vår lansering av Urban Outdoor förra säsongen visade att outerwear var ett naturligt steg för Casall. Gensvaret vi fick från våra kunder var tydligt, det finns en stor efterfrågan för funktionella och snygga ytterplagg! Med vår kunskap inom design, tyger och kvalitet är vi så glada att nu utöka kollektionen denna säsong och introducera varmare stilar som vår Wear Forever Puffer Coat i 100% återvunnen polyester vadderad med Sorona®-fyllning inför vintern," säger Jessica Rosenquist, tf. Head of Design.

En av säsongens nyheter är den lättviktsfodrade anoraken i off-white som både har hög trendfaktor och är funktionell med PrimaLoft®-fyllning och ett vattenavvisande samt vindtätt yttre skal. Det perfekta statementplagget för säsongen!

Upptäck fler plagg från Casalls Urban Outdoor Collection idag!

Om Casall Casall Sport AB startade år 1984 med viljan att utveckla det absolut bästa inom träningskläder och hemmaträningsredskap. Sedan start har kvalitet, design, innovation och en hög etisk standard konsekvent varit i fokus och Casall är idag en ledande auktoritet inom träning i Sverige. Casall säljs på 20 marknader världen över hos bl a Selfridges, El Corte Ingles, Zalando, sportfackhandel och via Casall.com

Sofia Brandberg
CMO