2023-08-15 07:00Press release

Casalls AW23- kollektion skapad för performance

Casall AW23 Space Casall AW23 Space

Casalls höstkollektion mixar färgstarka träningsplagg, matchande set och trendande athleisure som aldrig kompromissar mellan funktion och stil. Denna säsong handlar om att omfamna det som motiverar dig, oavsett om du drömmer om att springa ett maraton eller prova en ny klass på gymmet.

Säsongens färger motiverar oss och ger energi! De är framtagna för att inspirera välmående, nyfikenhet och glädje. Färgpaletten håller över säsongerna vilket är en viktig del av vårt hållbarhetstänk,” säger Jessica Rosenquist, tf. Head of Design.

Den energiska men höstiga paletten bjuder på bäriga rosa nyanser, orange och dämpade gröna toner som balanseras med neutrala färger så som mörkblå och brun. Den bästsäljande Iconic Sports Bra, som är vetenskapligt bevisad att ge samma stöd även efter 200 tvättar, finns nu även i en ny färg för säsongen: Evening Red. Matcha höstens färger med klassiska svarta tights som våra bästsäljare Sculpture 2.0, designade för att forma benen med Casall’s signaturtyg Sculptify® som knappt känns när du bär dem, tack vare en hög procent elastan.

Vi designar våra träningskläder med fokus på funktion, överlägsen passform och en teknisk, feminin look. Våra plagg inspirerar och motiverar oss att ge allt under varje träningspass, oavsett om det gäller en löprunda eller på gymmet. Många av våra bästsäljande produkter, som våra träningstights Sculpture och Shapemaster eller Iconic Sports Bra, rullar över från säsong till säsong, helt enkelt för att de är oslagbara när det gäller prestanda, kvalitet och design,” säger Jessica Rosenquist.

SEASONAL HIGHLIGHT
New print: Space (i bild).
Välkomna framtiden med vårt nya mönster Space! De tunna meshtopparna, Multifunctional Straps Sports Bra och Silky support®-tightsen är riktiga statements i höstens träningsgarderob!

Utforska Casalls AW23-kollektion idag på www.casall.com

Casall Sport AB startade år 1984 med viljan att utveckla det absolut bästa inom träningskläder och hemmaträningsredskap. Sedan start har kvalitet, design, innovation och en hög etisk standard konsekvent varit i fokus och Casall är idag en ledande auktoritet inom träning i Sverige. Casall säljs på 20 marknader världen över hos bl a Selfridges, El Corte Ingles, Zalando, sportfackhandel och via Casall.com

Sofia Brandberg
CMO