2022-03-17 12:51Press release

Casall följer upp succén med hållbar kollektion för padel

Casalls första kollektion för racketsport blev en omedelbar succé som snabbt sålde slut. Nu följs succén upp med en ny Court Collection där klassiska stilreferenser möter hög modegrad och innovativ design. Denna gång är hela kollektionen även hållbarhetsmärkt – likt 98% av Casalls hela vårkollektion.

I och med lanseringen av Casalls Court Collection kombinerandes för första gången Casalls högpresterande kvalitetstyger med stilsäker och funktionell design för racketsport. Slutsålda favoriter har blivit till klassiker i sortimentet när de nu kompletteras med en ny kollektion för vår 2022.

Kollektionen består av kjolar, toppar och klänningar och har ett stilsäkert formspråk med tydlig inspiration från modevärldens aktuella trender.

Vi har velat utveckla de optimala plaggen för racketsport men också göra dem så stilsäkra att du lika gärna bär dem utanför banan. I kollektionen möts trenddetaljer som cut outs och square necks med schackrutiga mönster och grafiska element, säger Angelica Eichler, Head of Design på Casall Sport.

Som vid all Casalls kollektionsutveckling är det detaljerna som avgör och även t ex innershorts i kjolar och klänningar är tillverkade i samma fina kvalitet som Casalls klassiska tights, vilket gör plaggen överlägset sköna att träna och spela i.

Samtliga plagg, liksom mer än 90% av hela Casalls kollektion, är producerade i Europa – för att säkra såväl goda arbetsvillkor som rättvisa löner och korta transportvägar. Alla plagg är dessutom hållbarhetsmärkta, likt 98% av Casalls vårkollektion, där kriteriet är att minst 50% av materialet är återvunnet eller ekologiskt.

Casall Court Collection 2022 lanseras 25:e mars exklusivt på Casall.com och hos utvalda återförsäljare i Europa.

Casall Flouncy Court Dress                                        Rek pris 999 SEK

Casall Flouncy Court Dress, Routine Sand             Rek pris 1299 SEK
Casall Flouncy Court Skirt                                         Rek pris 799 SEK
Casall Flouncy Court Skirt, Routine Sand              Rek pris 899 SEK
Casall Square Neck Court Tanks                              Rek pris 499 SEK
Casall Court Visor
                                                       Rek pris 349 SEK

Casall Sport AB startade år 1984 med viljan att utveckla det absolut bästa inom träningskläder och hemmaträningsredskap. Sedan start har kvalitet, design, innovation och en hög etisk standard konsekvent varit i fokus och Casall är idag en ledande auktoritet inom träning i Sverige. Casall säljs på 20 marknader världen över.