2022-06-07 12:42Press release

CASALL FLYTTAR TILL NYA, GRÖNA LOKALER

PRESSMEDDELANDE     7 juni 2022

CASALL FLYTTAR TILL NYA, GRÖNA LOKALER

Hela Casall-koncernen fortsätter växa och genomför en stor satsning. Nu flyttar huvudkontoret till nya, större lokaler i Norrköping vilka är utvecklade med ett genomgående miljöfokus och har GreenBuilding certifiering. Lokalerna kommer bland annat husera huvudkontor, ett utökat showroom och lager med en totalyta på 5200 kvm.

Foto: Ulf Stråhle

Casall PRO och Casall Sport har haft god tillväxt de senaste åren, trots de utmaningar som pandemin inneburit. Nu satsar Casall vidare och flyttar in i nya, större lokaler med ett utökat lager till Casall PRO med en takhöjd på 12 m vilket ger en stor ökning av lagerutrymmet. Det innebär ökad leveranssäkerhet och ytterligare förbättring av servicegraden till våra kunder.

”Satsningen är en viktig del i Casalls långsiktiga strategi för fortsatt ökad tillväxt, minskad miljöpåverkan och effektiviserad leverans- och servicegrad. Det är ett viktigt steg mot målet att bli erkänd som den främsta leverantören i gymbranschen. Casalls nya huvudkontor är utvecklat med ett genomgående och omfattande miljöfokus.” Säger Carl-Axel Surtevall, ägare och grundare av Casall.

Utöver det nya, större lagret kommer byggnaden också att inrymma Casalls nya huvudkontor på 800 kvm med ett ökat utrymme för ett fullutrustat Showroom, där kunder såväl som anställda kommer kunna testa träningsmaskiner och annan utrustning. Här kommer det också att finnas möjlighet för Casall att hålla i egna utbildningstillfällen och tester av nya produkter innan lansering.

Foto: Ulf Stråhle

Byggnaden har GreenBuilding certifiering vilket innebär att energianvändningen är effektiviserad och använder 25 % mindre energi jämfört med nybyggnadskraven i Boverkets byggregler. Bland annat kommer lokalerna att värmas upp genom en kombination av bergvärme och solenergi. Det nya läget längs E4an förenklar leveranser, optimerar leveranstid och minskar miljöpåverkan med kortare sträckor mellan motorväg och lager.

Lars Landin
CEO, Casall Professional
lars.landin@casall.se

The birth of the first Casall collection in a gym in 1984 showed the way: a holistic training brand from Sweden that combines a ‘Total Wellness’ vision with textile innovation. The key to our success lies in our state-of-the-art fabrics and in our pioneering spirit: creation of innovative products, research into new training methods or eco-responsibility.

PRESS
GENERAL ENQUIRIES